Права отримано. Яким має бути перший автомобіль?
Ура! Водійські ряди поповнилися черговим щасливчиком, який подолав усі екзаменаційні випробування. Тепер про громадський транспорт можна забути і варто подумати про новий засіб пересування. Ми дамо новоявленим водіям кілька важливих порад щодо вибору автомобіля мрії. Той, хто тільки готується підкорювати автомобільні дороги як водія-початківця, зазвичай не може говорити ні про що інше, крім як про автомобіль, власником якого ось-ось стане. Здається, весь потік думок зосереджений лише навколо майбутньої покупки. Для новоявленого водія значення має буквально все: розмір, потужність двигуна, технічні характеристики, колір, марка, ціна, рівень експлуатації, виробник і навіть активно обговорюються майбутні поломки, ремонт і станція технічного обслуговування.
Справді, коли йдеться про вибір найпершого автомобіля, для недосвідченого водія немає якогось менш важливого пункту – вони все рівнозначні. Новачки, звичайно, будуть з цікавістю аналізувати багатий асортимент сучасного автомобільного ринку в передчутті, але тут їм краще забути поки що про представництво і статус і не гнатися за останніми моделями іномарок. Дата виготовлення поточного або минулого року – це не той критерій вибору автомобіля, який першорядний водію-початківцю. Адже головним для нього є, перш за все, безпека як своя, так і оточуючих, і можливість за допомогою свого автомобіля вдосконалювати навички водія на всі 100%.Розглянемо основні моменти, які потрібно врахувати при виборі своєї першої машини.
Підтриманий чи новий?
Який автомобіль в один голос радять купувати усі знайомі? Правильно, б/у-шний. І дуже дешевий. Щоб не страшно було його ненароком подряпати на парковці і навіть розбити. З часом, коли водій-новачок набереться досвіду, підтриманий автомобіль змінюється на новенький, чистовий. Однак такий підхід докорінно неправильний. По-перше, автомобіліст спочатку має бути налаштований, що йому не потрібно нічого псувати та бити, а їздити гранично акуратно та уважно стежити за дорогою. Нова машина здатна виробити почуття відповідальності та прагнення до бездоганності у керуванні автомобілем. По-друге, уживаний автомобіль «сипатиметься» і доставлятиме власнику силу-силенну клопоту. Нова машина рідше ламається і це не міф. А якщо врахувати, що новий об’єкт техніки має гарантію, то возитися з уживаним транспортним засобом взагалі стає ні до чого. Вигідний новий автомобіль і в плані відсутності зношеності деталей і механізмів (наприклад, зчеплення та гальм), і відповідно хорошої міцності за рахунок цього. Крім того, найчастіше у бюджетних варіантах немає системи безпеки. Погодьтеся, що цілеспрямовано купувати машину «для аварій» без подушки безпеки – це дещо необачно. Якщо у вас немає сумнівів у своїх силах і ви оптиміст, то не йдіть на поводу у стереотипів. Беріть машину, на якій плануєте їздити надалі. А уникнути вм’ятин на бампері, впоравшись з бордюрами і стовпами, що раптово виступають із землі, допоможе сучасне диво техніки – парктронік.Його вартість якраз знаходиться в ціновому діапазоні замазування пари подряпин на кузові. Брати нову або стару машину – питання наявності фінансів. Автомобілі з пробігом істотно дешевші, тоді як новий автомобіль принесе більше радості, і на нього діятиме гарантійний термін.
Безпека понад усе!
Питання безпеки актуальні завжди, незалежно від типу кузова та досвідченості водія, проте не варто відразу після покупки «прокачувати» його всілякою електронікою та обладнанням, що нібито збільшує показники безпеки. Стандартні опції, типу ременів безпеки, ABS, ESP і подушок цілком зможуть впоратися з її забезпеченням. Непоганою підмогою новоспеченого автомобіліста будуть гідропідсилювач керма, датчик дощу, автосвітло тощо. Якщо зовсім недавно це вважалося розкішшю, то зараз подібні девайси – це норма: додаткові функції значно допомагають спростити керування автомобілем у величезному міському потоці. перевагу нового автомобіля в порівнянні з вживаним. У будь-якому випадку, вибирати в якості першої машини старі ВАЗи, які не мають не тільки подушок безпеки, але й необхідної при аварії жорсткості кузова, новачкові навряд чи доцільно. Золота серединка Краще якщо перший автомобіль буде середнім. І за розміром і потужністю. На компактній машині зручніше їздити, простіше припаркуватися, ніж громіздкою. У цьому плані оптимальні автомобілі В і С класу: Ford Focus, Lada Kalina, Hyundai Getz, Volkswagen Golf, Renault Logan. Крім того, великий автомобіль з високим центром важкості легко перекидається при зіткненні Малолітражку теж краще не брати – вона не вбереже вас за сильної аварії.Так що дівчатам, яким свої обранці в якості першої машини купують Daewoo Matiz або “Оку”, варто задуматися 😉 Звичайно, вважається, що з меншими розмірами автомобілем легше маневрувати у загальному потоці та при паркуванні. Але життєвий досвід каже, що власники габаритних машин почуваються при русі впевненіше. Недосвідчені власники малолітражок прагнуть притискатися до узбіччя та пропускають великі екземпляри вперед. Так що в першому випадку важко маневрувати, не маючи досвіду, у другому – важко перебудовуватися. Машину з потужним мотором як перша також краще не купувати. Вам явно не потрібен буде розгін до 100 км/год за 7 секунд, і малоймовірно, що швидкість їзди перевищуватиме 150 км/год, тому не думайте особливо про швидкість машини при виборі. Крім того, після того, як з’явиться впевненість при керуванні, виникне неминуче бажання поганяти. Враховуючи, що впевненість є, а досвіду поки що замало, потужний мотор може спровокувати створення аварійної ситуації.
Хетчбек чи седан?
Який тип кузова майбутнього автомобіля віддати перевагу? Ніхто, крім вас, не відповість правильно на це питання. Адже кожна людина купує машину для особистих цілей та типів поїздок. Так, наприклад, якщо ви купуєте автомобіль для щоденних поїздок містом і перевозити занадто габаритні речі не входить у ваші плани, то радимо вам придивитися до невеликих хетчбеків класу В. Управляти автомобілем з таким типом кузова порівняно легше, ніж седаном або універсалом. Крім того, припаркувати хетчбек на тісній стоянці не складе особливих труднощів.Та й за гроші він вийде дешевше, ніж машини з іншим типом кузова.
“Механіка” vs “автомат”
Безумовно, автоматична коробка набагато простіше у використанні і набагато комфортніше під час їзди. Вона дозволяє водію-початківцю краще концентрувати на самому керуванні і на дорозі, а також менше втомлюватися. З іншого боку, правило: «важко у навчанні, легко в бою» ніхто не скасовував. Якщо ви досконало навчитеся користуватися механічною коробкою, то таким чином ви зможете краще відчувати та розуміти автомобіль, будете більш впевненим та універсальним водієм. Пересісти з “механіки” на “автомат” можна будь-якої миті. Зворотна операція, навпаки, важка до виконання. Тим часом, якщо ви не збираєтеся водити автомобілі з механічною трансмісією, то немає жодного сенсу мучитися з перемиканням передач і зчепленням, і можна відразу зупинити свій вибір на автоматичній коробці.
Отже, минуло рік постійної практики. За цей час автомобіліст-новачок зазвичай набуває нормальних навичок водіння. Наклейку «чайник» вже можна знімати, та й автомобіль непогано б оновити, адже багато хто купує першу машину лише спочатку, поки до них не прийде впевненість. Але більшість водіїв за цей час так звикають до свого автомобіля, що не поспішають купувати новий, а продовжують використовувати звичну модель. Висновок який? Немає нічого більш постійного, ніж тимчасове 😉 Тому вибирайте свій перший автомобіль відразу таким, щоб він прослужив вам багато років.
Автошкола “PEGAS”
Мы научим ездить каждого!
Есть вопрос?